Рекомендації для вчителів для підготовки дітей до ЗНО

Категорія дітей

Психологічна характеристика

Стратегії підтримки

«Право

півкульні»

Значно підвищена активність правої півкулі; багата уява, образне мислення; складно логічно мислити

Учити виокремлювати головне; орієнтувати на застосування образів, метафор при підготовці до складання тестів

 

Тривожні та невпевнені

Схильні сприймати будь-яку ситуацію, пов’язану з навчанням, як небезпечну; часто перевіряють уже зроблене, виправляють написане; гризуть ручку, просять педагога подивитися, чи правильно вони виконали завдання

Створення ситуації комфорту; підтримка перед тестуванням: формування атмосфери доброзичливості і підтримки

Із браком довільності та самоорганізації

Нестійка працездатність; коливання темпу діяльності; нераціональне використання часу, відведеного для праці

Навчити використовувати зовнішні опори для саморегуляції діяльності (планування, складання списку дій тощо)

Перфекціоністи та «відмінники»

Високий рівень відповідальності, організованості, успішності; дуже чутливі до схвалення, у них високий рівень амбіційності і нестійка самооцінка

Допомогти скоригувати очікування, розподілити час

Астенічні

Швидка втомлюваність

Допомогти дібрати оптимальний режим підготовки: періоди навчання мають достатньо часто перериватися відпочинком. Батькам таких дітей рекомендують звернутися до невропатолога або психоневролога для призначення вітамінів або трав’яних зборів

Гіпертимні

Швидкі, енергійні, активні. У них високий темп діяльності, проте у процесі роботи вони роблять багато помилок через брак зібраності й акуратності

Навчити перевіряти свою роботу (інколи за допомогою принципу дистанційності); переконати у важливості ЗНО

Ті, які «застрягають»

Низький рівень рухливості

й лабільності психічних функцій

Тренувати навички перемикання уваги

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *