Категорія дітей
|
Психологічна характеристика
|
Стратегії підтримки
|
«Право
півкульні»
|
Значно підвищена активність правої півкулі; багата уява, образне мислення; складно логічно мислити
|
Учити виокремлювати головне; орієнтувати на застосування образів, метафор при підготовці до складання тестів
|
Тривожні та невпевнені
|
Схильні сприймати будь-яку ситуацію, пов’язану з навчанням, як небезпечну; часто перевіряють уже зроблене, виправляють написане; гризуть ручку, просять педагога подивитися, чи правильно вони виконали завдання
|
Створення ситуації комфорту; підтримка перед тестуванням: формування атмосфери доброзичливості і підтримки
|
Із браком довільності та самоорганізації
|
Нестійка працездатність; коливання темпу діяльності; нераціональне використання часу, відведеного для праці
|
Навчити використовувати зовнішні опори для саморегуляції діяльності (планування, складання списку дій тощо)
|
Перфекціоністи та «відмінники»
|
Високий рівень відповідальності, організованості, успішності; дуже чутливі до схвалення, у них високий рівень амбіційності і нестійка самооцінка
|
Допомогти скоригувати очікування, розподілити час
|
Астенічні
|
Швидка втомлюваність
|
Допомогти дібрати оптимальний режим підготовки: періоди навчання мають достатньо часто перериватися відпочинком. Батькам таких дітей рекомендують звернутися до невропатолога або психоневролога для призначення вітамінів або трав’яних зборів
|
Гіпертимні
|
Швидкі, енергійні, активні. У них високий темп діяльності, проте у процесі роботи вони роблять багато помилок через брак зібраності й акуратності
|
Навчити перевіряти свою роботу (інколи за допомогою принципу дистанційності); переконати у важливості ЗНО
|
Ті, які «застрягають»
|
Низький рівень рухливості
й лабільності психічних функцій
|
Тренувати навички перемикання уваги
|