
Синдром «кабінетного мовлення»
Думаю, багато хто з батьків стикався з тим, що у логопеда дитина всі звуки вимовляє ідеально, а вдома вау-ефект раптово зникає.
Справа в тому, що будь-який новий звук потрібно закріплювати не лише на заняттях у логопеда, а й вдома, у побуті!
Саме тому, що дитина користується звуком тільки на заняттях, формується синдром “кабінетного мовлення”.
Отже, “кабінетне мовлення” – це коли під час заняття дитина старається і звучить без помилок, але як тільки виходить за поріг – як нічого і не було!
Це означає, що у малюка виробився стереотип “на занятті я говорю красиво, а в житті як звик” (тобто цей синдром пов’язаний з рефлексом ).
Звісно, що деякий час дитина не може одночасно думати про дві речі – що сказати і як, тому цей тягар лягає на батьків, а у дитини виробляється так званий ” рефлекс” (дорослий стежить за двома речами одночасно: підримує бесіду і відзначає всі неправильності вимови, а дитина чекає на виправлення).
Насправді вихід лише один- щоб дитина швидше навчилася використовувати новий правильний звук, потрібно після кожної помилки дати дитині зразок слова або наполягти на правильному повторенні слова.